Geli & Gediks

Lihatlah aksi anak2 dara kami itu. I promise you, I didnt teach them those poses ya. It comes too natural for them. Scary!

Urm... Aaaa... All I did was bengkokkan lutut. Hehehehhe...ye lah ye lah, depa belajar dari Mummy. Hahahahaha!!!

But this one is amazing, aksi nak panjat tiang. Like how lar? Is Spiderman's next movie coming soon? But I absolutely LOVE the way Umar poses. Like "check it out y'all!"

Sigh...I love my kids so much. I have three, imagine that!!

Us, all three, doing the super gediks pose. Daddy gedik sebab dapat kena peluk ngn Mummy. Gatai!

When Umar can't carry his own weight, terpaksalah take the trolley but seriously, the airport should prepare strollers for children or at least children friendly trolleys.

A drawing for Daddy. Mentang2lah baru dapat krayon baru. Bukan main lagi. Kena watch out skit dengan Ulfa ni sebab she gatai tangan nak lukis kat dinding jugak budak ni.

Ni budak pengebas ayaq milo Mummy. Kita bancuh sesedap ngn ais bagai, dia yang sedap lahap. Ni sambil melayan ABPBH 2010 live kat TV. (Promise to self, next year nak tengok kat the arena itself, nak bawak Daddy then honeymoon kat Genting, heh?)

Kerjalah Sangat


Congrats to Shaheizy Sam for winning Bintang Paling Popular for ABPBH 2010. One of the nicest celebrity I have met, done a photo shoot with and interviewed. And this guy sangat sayang Mummy dia. So anak2 ku... Kena sayang Mummy macam tu jugak k. :)

(pic taken a few hours before he was Bintang Paling Popular, at Cosmopolitan Pamper Suite. Thank you adik, for stopping by...)

Masa ni ada lah dia cerita nak gi Korea 3 hari lepas ABP sebab ada shoot kat sana. Dengar jek Korea, mulalah sekor2 menggelitis dengki, especially peminat tegar K-Pop n K-Dramas kan. I rilek jek, I nak gi sana pi holiday jek, tentu2 kalau terserempak the K celebs tak kenal pun hehehehe... So masa depa announce Sam menang award tu, akak yang tertumpang teruja ni SMS lah dia cakap congrats. I didn't expect him to balas pun, I bet beribu2 manusia yang ada his number tu tentu2lah telah "membakor" handphone dia malam tu kan. Tup2 di pagi yang dia sepatutnya fly ke Korea tu, he text me a thank you note. Wah! Kembang jiwa kejap. So akak pun balas la balik kata "have a safe journey" tu sumalah. And tetiba bezfren akak, peminat tegar segala Ks tu suh taip "Sarangghe" (ntah ye ke tak spelling ni). Akak pun belasah je lah taip, ingatkan maksud kata2 itu adalah selamat jalan kot. "You know you're typing I love you to him right Nida?" WTH???!!!!! Ofcourse lah tak tahu wehhhh!!!!! Nasib baik belum send, cepat2 delete dan cakap bahasa kebangsaan sudah. Kejadahnya plak aku nak tulis ilepsyou kat Sam tu hah. Pegghhh...nak jadi cougar ke apa! Tapi bila memikiokan kejadian tu, gila menggelikan hati.

Punyalah Rindu!


Tengok tu! Memang suma bukan main rindu kat Daddy, padahal baru urm (kira jam), stongah hari takde. Cuba kalau Mummy yang pi keje, idak plak gitu kan. If u're wondering what is the box thingy she drew, that's Daddy's luggage bag ya. Kiut gila! (Mummy kenalah puji kiut hehe).

The best part about today, we all did a crying session kat tepi boarding door. Especially Umar who was begging Daddy to keluar balik "Umar nak peluk Daddy..." OMG, luruh jantung mak. Rasanya suma kat situ pun dah tersebak tengok anak2 termasuk Mummy dia sekali dok tangkap leleh kat tepi cermin kaca tu. Tinggal nak kena tangkap ngn polis jek sebab buat aksi ayaq mata tepi tu kan. Ulfa dah siap warning kat Daddy "Must come back in XX days and not XX days". Hamik ko Daddy, anak dah cakap, bukan Mummy yang cakap (tapi Mummy sokong cakap anak k).

/I hate sleeping without him. Hate, hate, hate. :(

The Time to Quarantine

Haihhh... It's not our first encounter with HFM but it's back, secara tiba2. Kena kat Ulfa, my tiniest child. We noticed how she couldn't eat, "sakit mulut" katanya. Check punya check, ulcers on her lelangit and under her tongue, huge ones too. My poor kid. Checked her palms and feet, small red spots ada dua tiga like dat. We kinda know those are simptoms of HFM, cuma Ulfa tak demam jek. So we went to see Dr Lai, our family paed and she said it's mild HFM but tetap kena kuarantin. But how lar to kuarantin from Umaira and Umar? Kira kakak and adik kena layan je lah, and we pray that their antibodies are stronger. So now, Ulfa is the cuti2 Malaysia at home with big (little) brother. She is bored to her skull!

Masa kat Dr Lai tu, baru teringat yang Umar has been vomitting tengah2 malam for a few nights straight. Teruslah mintak dia check, without his card la kan. So dia dapatlah ubat angin, kot2 dia memang angin, takleh kentut punya kes so sudah push out his milk bagai. Belakang kat botol ubat kaler oren tu ada lah bracket baik punya (abang). Heh?? Confirm assistants kat situ ingat Umar abang sebab he is 19.5kg, and Ulfa is only at 16kg. Sabar je lah.

In My Heart There Is TEARS

Received shocking news today, berjam2 jugak nak pulihkan semangat (heh?). Buat kerja pun ala ala jek sebab terkedu memikiokan masa depan. Sampai perut pun naik lapar sebab tak lalu makan, kalah putus chinta deh!
(be ready for some more ramblings)
The thing is, we are a very tight family (rujuk pada kgkawan pejabat). We try to back each other in anyways we can. Memang susah nak cari teammates yang jenis front stabber. Ya, we are a bunch of front stabbers. Tak susah pun sebab tak sempat stab mungkin ko dah kena balik. But at least whatever we want to say is out in the open, takyah cakap2 belakang. Yang senyap2, sok sek tu yang bahaya sebab tau tau tu diaaaa...besaqnya punya lobang ada kat belakang, macam kena tembak ngn meriam. So yes, we love each other very much to actually tak kisah kalau orang cakap kena batang hidung. We can take it, we are a bunch of strong people.
Tapi bila tak cukup sorang nanti, haaaa...Itu yang tak best tu. Satu sebab nak berpisah, dua, orang baru tu reti ke nak handle mulut @#@#$%#$% kitorang ni?
Change is good orang tu kata, setuju kalau yang nak membawa perubahan tu juga akan membawa perubahan yang betul dan membangun. Kalau takat nak tunjuk kuasa, mak tak kuasa.
Sebab perut tetiba rasa lapor, sebab makan main2, meh kita layan gambar makanan. Last nite, we had dinner at Chili's. Met the manager who said long time no see us. Yang syioknya, kitorang pun lama tak jumpa dia, ingatkan dah tukau cawangan. Dia pelik, kitorang pun pelik sebab lama gila tak bertembung. Takpelah...Bukan sedara mara pun. Saja jek.
Tup tup waiter mai serve benda alah di bawah ni. Doklah nak buat suspens kata we ordered this, when I know also mesti manager nak belanja lah tu. Hehehee... Lahap je lah...

It's vanilla ice cream with some cheesy ball. Ingatkan pelik rasanya, buat sodap k! What more the cheesy balls sangat crunchy.

Ni tiga orang budak sedap lahap ice cream, and Mummy terpaksalah habiskan the cheesy balls (alasan). And today dah cakap ngn aunty Nini, we shall go buy jamu Nona Roguy utk kempiskan perut!! Yah yah!!

Petanda PMS Terlampau

Memang tau dah the time of month is around this time la pun. I have been trying to kawal perasaan sesangatnya, tak suka outburst tak tentu pasal. Tapi about 15 minutes ago, memang rasa nak meletup macam ke hapa. BUt to make this is as vague as possible, let me list down things that I don't seriously get:

1. bagi komen bagai nak rak tapi tak tau pun apa ko nak sebenarnya. "can we make it look more vibrant?" boleh baca tak apa dia nak? apakah definisi vibrant bagi ko? adakah ia bermakna i have to put lampu spotlight agar ia bersinar2 sampai silau dan buat orang buta? atau ko mahu warna warni makaroni ditempekkan? so, apakah?

2. komen yang ada reminder agar kita buat benda yang dah selalu buat. kalau ko tu my majikan atau mak pak ku, i get it. sebab dah tugas depa nak remind ni suma. i have been doing this work since agak lama la jugak, kira kalau dah lebih 4 tahun tu kira benda tu kacang goreng. i know la my work wehhh... tapi kalau memang i do the wrong thing, is it too hard for you to articulate this the right way?

3. komen bahasa i have been doing is terlalu hebat. waaaah...terima kasih. but seriously, ni adalah komen yang sangat vague. ko puji kah or ko nak suh aku betulkan? and kalau nak betulkan sekalipun, please ensure that your language pun tip top ya, so tidaklah nak question sangat kan.

4. hari ni cakap lain, esok cakap lain. this one i feel like putting my head under the car and let the tyres gelek2 u know. u think i got many2 time to layan your kerenah and wanting? boleh blah

5. backstabbers. where la you find time to think of a scheme to make holes behind people's back ni? seriously you got other better things to do right? surely you got as much work for you to do right? face so suci murni, hati very bad. i dont like.

(sambil dengar album Bruno Mars, to calm angry nerves)

6. kenapa nak naik tingkat dua ko naik lif ek? kalau pregnant or capek, paham la jugak. ni sihat walafiat. this seems to happen especially time orang suma kelam kabut nak sampai cepat kat opis masing2. and oh oh, turun dari tkt dua pun nak naik lif tau! and oh oh, dia duduk tkt tiga tapi nak naik tkt empat guna lif tau. rasa nak hempuk tak?

7. aktiviti toilet yang nak bagi satu dunia dengar. ya, ada orang2 begini. tau la you sakit perut you. tapi agak2lah pun nak keluarkan bunyi2an. kalau takde orang dalam toilet tu, silalah memerut sesuka ati. ni dah ler ada orang lain you very the noisy, the smell also...aiyorrr! like atomic bom lah you...

8. you are happily married, but gatai cari orang lain. and kira hebatla kan bila spouse dah tau pun ko tetap keluar dengan orang ketiga tu kan. hebatnyaaaaa.... meh tepuk amai2 kat dia!

9. ada orang komen, dah bayar gaji helper murah so kena tahanlah kalau dia tak buat kerja mengikut standard. kononnya if we pay them ribu riban then quality will be better? u can jamin that or not babe? sure or not? i tell you if you get helper jenis kuat merosak barang, kerugian tu bukan helper tanggung sepenuhnya pun, ko tetap kena belikan yang baru kan? sapa yang susah, majikan jugak. kalau dah tiap2 bulan ada jek barang rosak, tak papa kedana dibuatnya?
siapa kata we slave our helper away. they get to watch their indon cinetrons while we're out at work. most of them ada handphones to call family and friends and boyfriends, dapat juga duit raya masa hari raya, dapat juga baju raya masa hari raya, sesetengahnya so lucky dapat ikut family majikan pi holiday lagik, kot mana yang slavery pun tak tau. kalau slave, confirm tak dapat own room with katil, bantal, cadar aussino and kipas panasonic lah babe...

and number 10. why la Bruno Mars songs sangat sedap? WHYYYYY?????

jalan jalan terkejut

asalnya mmg ajak suamiku gi dating mlm tdi. Mmg dating sungguh sbb trus kena harung malam smpai ke utara negara. Sronok gak dpt layan pot pet dlm keta berjam2 lamanya. Despite the stressful unexpected situation (now resolved, alhamdulillah), me n hubby had super bonding time. N i can't believe i was very calm. Tpi termenitis gak ayaq mata bila sebut bab pgorbanan sorang mak ni.
Yer, apakah motif saya mmbebel ini? Tarak motif. Sesaja jek buang space. :) jap gi mau pulang!! Miss my kids oh so much....
Copyright @ My U!niverse | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger